Az aktuális hét játékának a megfejtése
02.27 - A királylány
A királylány
Egy rablóvezér elfogja a birodalom királyát. A királylány szeretne segíteni apjának, ezért felkeresi a rablót. A haramia azonban csak akkor engedi szabadon a királyt, ha a lány kiáll egy próbát.
- Itt ez az erszény - kezdi a rabló. - Beleteszek két kavicsot, egy fehéret és egy feketét. Ha a fehéret húzod, akkor megmenekül az apád. De ha a feketét, akkor örökre a foglyunk marad!
A királylány beleegyezik, de riadtan veszi észre, hogy a bandavezér két fekete kavicsot tesz az erszénybe. Szólni nem mer, de valamit ki kell találnia.
Segíts neki, hogyan tudná megmenteni az apját?
Itt is több lehetséges válasz létezik:
Kihúz egy kavicsot, de nem mutatja meg, hanem azt mondja: Ami benne maradt az erszényben, az fekete, tehát nálam fehér van.
Megkéri a rablót, először ő húzzon és mutassa meg. Feketét húz, ő tehát csak fehéret húzhatna.
|